اینماد

حمایت از فروش تجهیزات فناورانه پزشکی ساخت ایران در فن بازار ملی سلامت

حمایت از فروش تجهیزات فناورانه پزشکی ساخت ایران در فن بازار ملی سلامت
برای اطلاع از جزئیات برنامه حمایت از فروش تجهیزات فناورانه پزشکی ساخت ایران از محصولات منتخب شرکت های حاضر در فن بازار ملی سلامت این اطلاعیه را بخوانید

تعداد رای: 0
تاریخ خبر : ۱۳۹۵/۰۸/۱۷ تعداد دفعات بازدید : ۷۳۱۲
برنامه حمایت از فروش تجهیزات فناورانه پزشکی ساخت ایران از شرکت های حاضر در فن بازار ملی سلامت

با توجه به تجربه موفق برگزاری 4 دوره نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تصمیم گرفت تا این مدل موفق به صورت پایلوت در حوزه تجهیزات پزشکی نیز برگزار شود. برنامه حمایت از فروش تجهیزات فناورانه پزشکی ساخت ایران برای بار اول برخی از محصولات منتخب شرکت های حاضر در ایران هلث95 مشمول حمایت شدند و هم اکنون نیز این برنامه برای محصولات منتخب شرکت های حاضر در فن بازار ملی سلامت اجرایی می شود.
با توجه به اینکه مقرر شده برنامه به صورت پایلوت و محدود برگزار شود، معیارهای زیر جهت انتخاب شرکت ها و محصولات در نظر گرفته شده است:
شرایط عمومی:
شرکت ها میبایست به صورت قطعی دانش بنیان شده باشند
فقط محصولاتی که در سامانه دانش بنیان تایید شده باشند امکان حمایت دارند.
محصولاتی که فروششان نیازمند مجوز اداره کل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت است، باید این مجوز را داشته باشند.
محصولات حتما یک بار فروش رفته باشند ومورد استفاده قرار گرفته باشند.
اقلام خارج از حمایت:
با توجه به این برنامه جهت حمایت از محصولات دانش بنیان با تکنولوژی متوسط به بالا (Hightceh)  برنامه ریزی و اجرا می شود. براین اساس و با در نظر گرفتن رویکرد حمایتی برای فروشنده و خریدار، کالاها و محصولات که مورد حمایت قرار نمی گیرند به شرح زیر است:

1 –داروها

2 – محصولاتی که دارای بازاری تضمین شده و پایدار باشند.

تبصره : مصداق تعیین آنها میزان فروش و محصولات دارای صادرات است و توسط کارشناسی دبیرخانه اجرایی برنامه مشخص می شود.

3 – کالاهای مصرفی به عنوان نمونه : مواد خوراکی، سر سمپلر ، سرنگ ، گازهای بیمارستانی ، کمیته تشخیص و استخراج و ....

4 – کالاهای هتلینگ بیمارستانی، مانیتورها و تخت های بیمارستانی

5 – ابزارهای ساده جراحی و ابزارهای کاشتی با کاربردها و اعمال بالینی (درون بدن )


میزان حمایت
حمایت های مربوط به معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری براساس ارزیابی فنی که از شرکت و محصول صورت میگیرد در دو سطح 20 و 40 درصدی (عمده محصولات در سطح 20 درصدی خواهند بود) مشمول حمایت می شوند. البته معاونت علمی و فناوری خریداران را محدود کرده و صرفا از خرید مراکز وابسته به وزارت بهداشت و در سقف یارانه ای مشخصی حمایت می کند. به بیان دیگر خریداران وابسته به سایر نهادهای دولتی و وزارتخانه ها ، نهادهای دفاعی، تامین اجتماعی و سایر صندوق های بازنشستگی، شرکت های دولتی، شهرداری ها و غیره مشمول دریافت حمایت نیستند.
 میزان و چگونگی حمایت های مربوط به وزارت بهداشت توسط دبیرخانه فن بازار ملی سلامت یا سایر مراجع مربوطه در وزارت بهداشت  به اطلاع شرکت ها خواهد رسید.

فرایند اجرایی دریافت حمایت:
برای دریافت حمایت، لازم است شرکت های حاضر در فن بازار ملی سلامت در سایت برنامه به آدرس medical.iranlabexpo.ir  ثبت نام کرده و صرفا محصولات واجد شرایط خود را به تفکیک مدل های آن ثبت کنند. مهلت ثبت نام شرکت ها و محصولات، 15 آذر ماه 95 است.
برای مطالعه راهنمای ثبت نام و راهنمای ثبت محصولات می توانند به این لینک ها مراجعه کنند. (لینک ها متعلق به نمایشگاه تجهیزات است، چون عینا رویه ثبت نام شرکت و ثبت محصول مشابه آنجاست)
راهنمای ثبت نام شرکت
راهنمای ثبت محصولات
فایل دستورالعمل ثبت محصولات
(فایل زیپ شده)

تذکرات:
1-  با توجه به اینکه این سیستم از زیرساخت نمایشگاه تجهیزات استفاده میکند ممکن است در ایمیل ها یا سایر صفحاتی که میبینید توضیحات مربوط به آن نمایشگاه باشد. چون رویه ها کاملا مشابه است، نباید مشکلی باشد اما هر سوالی بود در گروه تلگرامی بپرسید.
2- شرکت هایی که در نمایشگاه تجهیزات دارای اکانت هستند، با همان یوزرنیم و پسورد در سایت برنامه (medical.iranlabexpo.ir) لاگین کنند و پس از لاگین ثبت نام در دوره جدید را کلیک کنند. برای راحتی بیشتر این امکان ایجاد شده است که در هنگام ثبت محصول، محصولات خود را از کارتابل نمایشگاه به کارتابل برنامه منتقل کنند. توجه:این امکان فعلا کارنمیکند. لطفا شرکت ها صبر کنند تا مشکل فنی آن برطرف شود.
3- پس از اینکه محصولات شرکت ها، مورد تایید قرار گرفت ،شرکت ها می بایست در قالب سامانه، خریداران را ثبت نام کرده و برای آنها از سیستم صدور پیش فاکتور در سامانه، پیش فاکتور را صادر نمایند. خریداران نیز با ورود به کارتابل میتوانند پیش فاکتور صادره را دریافت کرده و مراحل بعدی را پیگیری کنند. برای صدور پیش فاکتور تا 15 آذرماه فرصت خواهید داشت.
4- برای پیگیری مراحل بعدی،  اطلاعیه جدیدی صادر خواهد شد اما مجدد تاکید می شود چون فرایندها کاملا مشابه قبل است، میتوانید جهت آشنایی این اطلاعیه را که برای ایران هلث صادر شده بود را مطالعه کنید: (دانلود اطلاعیه)
5- صندوق زیست فناوری، کارگزار مالی حمایت های مربوط به این برنامه است و معاونت علمی از طریق این صندوق، حمایت را پرداخت میکند.

در پایان از شرکت ها مجددا تقاضا می شود در مذاکرات خود با خریداران این اطلاعیه به خصوص بند مربوط به حمایت ها را مورد توجه قرار دهند تا در آینده دچار مشکل نشوند.


آدرس سایت برنامه حمایت از فروش تجهیزات فناورانه پزشکی ساخت ایران:  
    http://medical.iranlabexpo.ir
ایمیل:                                  medical@iranlabexpo.ir

در صورتی که سوالی در خصوص فرایند ثبت نام دارید در گروه تلگرامی که برای این منظور ایجاد شده است عضو شوید:
https://telegram.me/joinchat/AeA2wj9QCaB3aciN0BnMCg
 با گوشی خود میتوانید کد زیر را اسکن کنید تا مستقیما وارد گروه شوید:
filereader.php?p1=main_35cc63d84e60f024b

نظرات شما

captcha
حروف و اعداد داخل عکس را وارد نمایید